Älg-reflex

För att säkrare kunna ta mig fram på min cykel så här i vintertider har jag nu fått en reflex i form av en liten mjukis älg.
Söt i de flesta ögon och även jag kan se drag som kan stoppa in mjukisälgen i det facket.

Fast blir det verkligare säkrare nu med en mjukis-älg-reflex? Kan man verkligen känna sig helt trygg nu?

Vad de flesta glömmer när man väl har satt på sig mjukis-älg-reflexen är att samtliga bilförare nu kommer att se den, och följdaktligen utbrista "Akta... en älg!!!" och sen väja av vägen och in i nån lyktstolpe eller liknande. 

Inte direkt vad jag kallar säkert. Dessutom skulle olyckan klassas fel i statistiken, eftersom det nu blir klassat som en viltolycka?

Känns viktigt och fullkomligt onödigt på en och samma gång att det i alla fall blir rätt i statistiken. 

Skriv en kommentar









Stellan Sjöström

Mångsysslande norrlänning från Kalix med många strängar på sin lyra. Äter surströmming men ratar rödbetssallad. (Ja det var väl det viktigaste)

Tema gjort av Mimmi Thorneus