Besöksturné

Fast det bara gått några dagar sen senaste inlägget har mycket hunnit hända:

Har lunchat med en läkare (med okej lön), pratat i telefon med en fd lantmätare (pensionär idag) och (håll i er nu...) t.o.m bytt en glödlampa som var trasig. (Nu är det bara den i sovrummet och i hallen kvar, så nu kan man snart se hur stökigt det är här hemma igen)

Har tillsammans med mina närmaste vapendragare inom stand-up comedy (A.Sparring, H. Blomkvist) varit på en skön  besöksturné på Big Ben (sön) och Ego/Komikaze (igår).  

Hela 19 komiker höjde temperaturen rejält på Big Ben, så till den milda grad att t.o.m ölen blev kissljummen efter bara 8 minuter. Anders trotsade dock värmen och gjorde ett hedersamt framträdande och skojade bland annat om nödvändiga förtydliganden kring barnboken Långa farbrorn och lilla Anna samt om vad språkförbistringen kring bortglömda indianstammar egentligen kan innebära. Skitkul. 
  
På Ego satt sen jag å Anders igår med några mellisar i baren och en Nikon kamera i högsta hugg och tittade på Henrik, som hade förmånen att få inleda stå-upp kvällen. Nya materialet om hur han blev en Highlander och problematiken runt det, föll väl ut samtidigt som hans jämförelse med Röda khmererna och bokbussen åter tog hem de största skratten. 

Inspirerad till max satte jag mig sedan åter på Uppsalapendeln och skrev ner två nya skämt jag kommit på.
Glad ihågen misslyckades jag sedan med ännu ett "lätt" sudoko i Metro (Fasen!!)

Mina egna närmaste inplanerade gig just nu är:

15/2 Big Ben
24/2 Ego/Komikaze

Då blir det åka av...

Skriv en kommentar









Stellan Sjöström

Mångsysslande norrlänning från Kalix med många strängar på sin lyra. Äter surströmming men ratar rödbetssallad. (Ja det var väl det viktigaste)

Tema gjort av Mimmi Thorneus