Standup downstairs 2009-02-03

Besökte Standup Downstairs igår och fick ta del av bl.a Lasse Nielsens otroliga mim-spel. En klar tillgång för honom som komiker i kombination med ett tryggt framförande och ett rappt och genomtänkt material.

Välplacerad som jag var med ett stilenligt barhäng och med en pilsner för 26 bagis, framgick det tydligt på publikens reaktioner och snack att Martin Lagos var den som i övrigt landade bäst. 

På vägen hem, 52 kronor fattigare, men en underhållande erfarenhet rikare, var det en tjej som kände igen mig som stå-uppare. Det var ju roligt tänkte jag, samtidigt som jag var glad och lättad över att hon inte kände igen mig från nått annat ställe som jag nyligen besökt. (Arbetsförmedlingen, Apoteket och Systembolaget)
 
Det hade kännts lite smått... tragiskt.

"Var det inte du som köpte lite... he he, jo men det var det ju... på apoteket... igår. Där ser man... ja ja...he he"
Hade jag gott klarat mig utan. 


/§tellan

Skriv en kommentar









Stellan Sjöström

Mångsysslande norrlänning från Kalix med många strängar på sin lyra. Äter surströmming men ratar rödbetssallad. (Ja det var väl det viktigaste)

Tema gjort av Mimmi Thorneus