Hur sjutton det hela började.

Varför började jag skriva på en bok? 


Om jag säger att jag tidigare jobbade som senapsprovsmakare i Uppsala, kanske någon förstår att mitt liv behövde piffas upp lite.

Ett väldigt ansvarsfullt arbete... [harkel, harkel]  som idag mest har givit mig en kroniskt dålig andedräkt och karies på tre-fyra ställen i undre tandraden.


Jag tänkte därför en dag (en himmelsblå sådan):

"Tänk om jag skulle ta och skriva en bok istället."


Ja, och på den vägen är det. Krångligare och mer ångestfylld väg var det inte.


Lite lustigt att man satsar både tid och pengar på just ett författarskap. Böcker är ju nått som jag tidigare bara har haft som underlägg till mina blomkrukor... eller som knäskydd när jag byter däck på bilen.

Men, men... så länge man inte överraskar sig själv emellanåt, har man svårt att överraska andra. Lite så är det.


Mer information om boken kommer för den som låter sig hållas...


Ikväll kör jag stand-up på "Standup downstairs" här i Uppsala. Skall bli grymt roligt. Bland annat kör Pontus Enhörning, Soran Ismail och Behrad Rouzbeh samtidigt. 

Bara 6 timmar kvar... bäst jag hoppar in i duschen.

Skriv en kommentar









Stellan Sjöström

Mångsysslande norrlänning från Kalix med många strängar på sin lyra. Äter surströmming men ratar rödbetssallad. (Ja det var väl det viktigaste)

Tema gjort av Mimmi Thorneus